lördag 28 februari 2009

Testpanelen

Hade ju hoppat att Wellnessmässan skulle göra mig frisk, men ironiskt nog blev det tvärtom. Har spenderat gårdagskvällen samt hela dagen idag i sängen på hotellrummet med feberfrossa och magsjuka. Är jätteledsen eftersom jag sett fram emot helgen och mässan så mycket, men hoppas kunna orka dit imorgon. Hann med några timmar igår också innan jag blev dålig, där jag mest lekte testpanel bland alla härliga produkter och maskiner som presenterades.

Body Energizer från Nikken ger ökad energi från topp till tå genom magnetmassage. Tanken är att du får alla fördelar som en massage ger - som ökad cirkulation i kroppen - samtidigt som den frigör spänningar i fötterna och får dig att känna dig lugnare för stunden och piggare framåt slutet på dagen. I mitt fall har jag lite svårt att utvärdera då jag låg utslagen av feber, men det var skönt just då i alla fall!

Massagestolen Real Pro Premium från Panasonic var helt underbar! Den scannar av kroppen och anpassar sig efter dina smärtpunkter. Små snabba rörelser masserar effektivt, och vill du ha det extra skönt kan du lyxa till det med en filt och ett par hörlurar med avslappnande musik.

Roligaste träningsmaskinen jag sett på länge. Joba Core Trainer från Panasonic ger coremusklerna en ordentlig match, då den simulerar rörelserna vid hästridning. Funkar bra för både fettförbränning, hållning och för att bygga upp musklerna. Du kan variera "hästens" rörelser från sida till sida eller fram och tillbaka efter olika program och därmed bestämma vilka muskler du vill jobba med. Sjukt kul! Används både inom rehabilitering, vid sjukgymnastik och som träning. Hoppas SATS i Stockholm köper in en snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar