fredag 27 februari 2009

Lite personligt andrum

Framme i Göteborg på hotellet safe and sound, resan var inte så farlig den här gången. Lyssnade på Låt den rätte komma in på talbok i Ipoden och halvsov. Bläddrade lite i Self innan jag blev åksjuk och såg en notis om kvinnors värde av egentid. Om vi inte har nog med personligt utrymme finns det risk att vi blir deprimerade visar en studie från Cleveland State University. Män är tydligen bättre på att både mentalt och fysiskt dra sig undan från klaustrofobiska utrymmen medan kvinnor oftare känner sig tvugna att interagera med andra.

Den här helgen kommer jag få en dos av egentid som faktiskt ska bli ganska skön. Kommer hänga på mässan på dagarna, men kvällstid är jag helt min egen eftersom det visade sig att mina kompisar här i stan var upptagna. Hotellet samarbetar visst med ett fräscht gym vägg i vägg, så det var tur att jag packade ner ett träningskit. Sen har jag en hög masagin, två böcker, datorn.... Har också tagit med peelinggel, ansiktsmask, nagellack och hårinpackning, så att jag kan skämma bort mig själv ordentligt. Ingen depression här inte! Nu ska jag kila iväg till mässan och se om den är lika bra som Hälsomässan i Älvsjö var i höstas. Återkommer med rapport ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar